Tayfun Erdoğmuş 3 yıl aradan sonra Galeri Nev İstanbul’da 9 Aralık 2011 tarihinden itibaren son çalışmalarını sergiliyor.
Sanatçı, hiç boya kullanmadan gerçekleştirdiği yapıtlarında, kurutulmuş çiçek, yaprak, iplik, pirinç kağıdı gibi doğal malzemeleri pirinç varak kaplı tual yüzeyine akrilik medium ile ebediyen hapsediyor. Günümüz sanat üretiminin hız merakına, hız hevesine inat yıllarca süren bir sabırla, emek yoğun bir süreçle gerçekleştirilen eserleri ile Tayfun Erdoğmuş neredeyse moda eğilimlere baş kaldırıyor.
Sergiye eşlik edecek kataloğa bir metin yazan Zeynep Sayın bu eserler için şöyle diyor: “Kapağı açılırsa ışığı soğuran, kendi içinde yosunlanan, filizlenen birer lahit içiydi tuvaller; lahit içi gibi sınırları belliydi. Kalın ketene varaklanan ışık okside ediliyor, üstüne ızgarayla, şemayla, zenaatle, sabırla, sızlanmadan aplike edilen çiçekler –bir tür meditasyon etkisi: yapım tekniğini, teknik sonuca katan- vernikle kat kat kendine sıvanıyor, silikonla bitişlenen, sıcak plastik baskıyla preslenmiş etkisi yaratan tuval matlaşıyor, geçirimsizleşiyor, kehribar gibi kurumuş çiçekler kendi ışıklarını, kendi geçmişlerini kendilerine gömüyordu.”